Digivaluuta Hiinas – Kas digi-jüaan on tulnud et jääda?

hiina valuuta koos krüptorahagaHiina digivaluuta, digi-jüään, mida me sellest teame?. Ajal, mil suurel hulgal riikidest on käed-jalad tööd täis, et koroonaviirust taltsutada, näitab Hiina taaskord, et on teistest sammu võrra ees. Mõned päevad tagasi teatas Hiina Keskpank, et testib uut mobiilirakendust, mis hakkab haldama Hiina uut digitaalset maksevahendit.
Tuleb välja, et Hiina uus projekt – digitaalne valuuta elektrooniliste maksete tarvis (lühendatult DCEP) ei ole nii uus midagi vaid on töös olnud juba 2014. aastast. Kui Facebook andis mõni aeg tagasi teada oma Libra-nimelisest maksevahendist, paistis see hiinlaste arendustööd veelgi kannustavat, kuni tänaseks on projekt iga hetk käiku minemas.

Kas digi-juääni saab olema Hiina oma krüptoraha?

Digivaluuta (DCEP) väljaandjaks on Hiina Keskpank, mis tähendab, et uus valuuta saab olema tsentraliseeritud ning Keskpanga kontrolli all. Kuulduste kohaselt hakkavad uued rakendused olema inimese identiteediga seotud ning kuigi Keskpanga sõnutsi, ei soovi nad inimeste raha liikumise järel luurata, jäävad sellekohased kahtlused siiski õhku rippuma. Sellest võib järeldada, et Hiina uus digiraha ei saa olema klassikalises mõistes krüptovaluuta, vaid pigem digitaalne vaste juba ringluses olevale rahale.

Elektroonilised maksed Hiinas juba ennist populaarsed

Pinnas uue digiraha juurutamiseks on Hiinas kahtlemata soodne. Elektroonilised maksed läbi kahe populaarsema maksevahendaja AliPay ja WeChat’i on Hiinas väga laialdaselt levinud ning moodustavad tervelt 90% riigi mobiilimaksetest. Suur hulk hiinlasi jätavad välja minnes rahakoti koju, sest vajaminev maksevahend mobiiltelefoni näol on kõigil niikuinii kaasas.

Sarnaselt eelnimetatud rakendustega, hakkab ka digi-jüaan elama mobiiltelefonis.  Kasutajad hakkavad raha haldama äpi kaudu, kus saab QR-koodi abil makseid teostada ning oma tehingute ajalugu näha. Uue projekti ajastus on selle võrra parem, et COVID-19 viiruse puhang on suurendanud Hiina ühiskonna vastumeelsust sularaha suhtes.

Esimesed digivaluuta katsetused juba maikuus

Kohaliku väljande China Star Market’i sõnul hakkab Hiina oma valitsuse töötajatele digi-jüaanis palka maksma juba maikuus, ent esmalt saab seda kasutada vaid ühistranspordi eest tasumiseks. Samuti on allalaetav raha haldamiseks kasutatav mobiili äpp ning varsti alustatakse pilootprojekti katsetamisega neljas suurlinnas (Shenzhen, Chengdu, Suzhou, Xiongan).

Veel toimuvad pilootprojekti katsetused koostöös 19 firmaga, nende hulgas ka välismaised brändid nagu Starbucks, McDonald’s ja Subway. Mainitud arengutele vaatamata on Hiina Keskpank kinnitanud, et digiraha pole veel ametlikult käiku lastud.

KRÜPTOPEEDIA – Baas sinu krüptoteadmistele. Tule loe lähemalt!

LOE VEEL

www.lacuna.ee

Alates 590 EUR

GDPR

  • Privaatsuspoliitika
  • Logifailid
  • Küpsiste kasutamine
  • Veebilehel kasutatavate küpsiste tüübid:
  • Uudiskirjaga liitumine
  • Isikuandmete kasutamine ja turvalisus
  • Meie reklaampartnerite privaatsuspoliitika
  • Nõusolek

Privaatsuspoliitika

Kui teil on lisaküsimusi või kui soovite lisateavet meie privaatsuspoliitika kohta, võtke meiega ühendust kirjutades info@demo.krupto.ee

Logifailid

Krüpto.ee kasutab logifaiide puhul standardmetoodikat. Nendesse failidesse jääb kasutaja kohta logi lehte külastades. See on üks osa veebimajutusfirmade analüütikast. Logifailidesse kogutakse infot kasutaja IP-aadressi, brauseri tüübi, internetiteenuse pakkuja, külastuse kuupäeva ja aja ning klikkide arvu kohta. See info ei ole kuidagi seotud külastaja isikliku identiteediga. Antud info kogumise eesmärk on trendide analüüsimine, lehekülje administreerimine ja demograafilise info kogumine.

Küpsiste kasutamine

Krüpto.ee kasutab küpsiseid ehk cookies. Küpsised on tekstifail, mille veebiserver saadab kasutaja veebibrauserile ning mis salvestatakse kasutaja arvutisse. Küpsiseid kasutatakse, et jätta meelde kasutaja veebisirvimise eelistused. Neid kasutatakse veebilehe kasutusmugavuse ja sisu paremaks tegemise eesmärgil. Küpsiste kohta saate  lähemalt lugeda https://www.aki.ee/et/kupsised
Kasutajal on õigus keelduda küpsiste salvestamisest arvutisse. Vastava soovi korral peab kasutaja muutma oma veebilehitseja seadeid.

Veebilehel kasutatavate küpsiste tüübid:

  • Sessiooniküpsised, mis võimaldavad lehel meelde jätta kasutaja poolt tehtud varasemad valikud ning seeläbi pakkuda isikupärasemaid funktsioone.
  • Püsiküpsised, mis peavad meeles kliendi valikuid veebilehtedel
  • reklaamiküpsiseid, mida aitavad pakkuda kasutaja huvidele sihitud reklaame. Veebilehele on lisatud Facebook Pixel kood ning kui te ei soovi Krüpto.ee veebilehe reklaami enam Facebookis näha, siis võite selle keelata. Minnes https://www.facebook.com/ads/preferences ja kustutage “Reklaamijad, kellega oled suhelnud” valiku alt Krüpto.ee
  • Analüütilised küpsiseid, mis koguvad teavet veebilehe kasutamise kohta. Info nagu, milliseid sisulehti külastatakse või mida külastajad veebilehelt otsivad. Need küpsised ei kogu teavet, mis võimaldaks veebilehe kasutajat identifitseerida. Nende alla kuulub ka reklaamkampaaniate mõõtmine.

Uudiskirjaga liitumine

Krüpto.ee võib saata klientidele uudiskirju ning informatsiooni oma teenuste, toodete, pakkumiste kohta, kui klient on meile ise andnud oma kontaktandmed. Seda senimaani, kuni klient on palunud viimaste tegevuste lõpetamist või lahkunud uudiskirja saajate grupist.

Isikuandmete kasutamine ja turvalisus

Isikuandmete turvaline säilitamine on Krüpto.ee kõrgeim turvalisusealane prioriteet. Püüame teha kõik meist oleneva, et vältida loata juurdepääsu ja muud õigusvastast töötlemist. Kaitseme isikuandmete konfidentsiaalsust ja puutumatust ning tagame andmetele juurdepääsu kooskõlas kehtivate õigusaktidega.

Meie reklaampartnerite privaatsuspoliitika

Kolmandate osapoolte reklaamiserverites või reklaamivõrkudes kasutatakse tehnoloogiaid, näiteks küpsiseid ja JavaScripti, mida kasutatakse nende vastavates reklaamides ja Krüpto.ee ilmuvatel linkidel, mis saadetakse otse kasutajate brauserisse. Kui see juhtub, saavad nad automaatselt teie IP-aadressi. Neid tehnoloogiaid kasutatakse nende reklaamikampaaniate tõhususe mõõtmiseks ja / või teie külastatavatel veebisaitidel kuvatava reklaamisisu isikupärastamiseks.

Nõusolek

Meie veebisaiti kasutades nõustute meie privaatsuspoliitikaga ja nõustute selle tingimustega